Termékkör | Jótállás időtartama | Szervízpartner |
---|---|---|
Elektronikai termékek 10-100e Ft között | 1 év | robofox.hu |
Elektronikai termékek 100-250e Ft között | 2 év | robofox.hu |
Elektronikai termékek 250e Ft felett | 3 év | robofox.hu |
ArenaRacer termékek | 5 év | ArenaRacer |
Ha a Robofox.hu-n vásárolt terméked meghibásodik, a hiba a jótállási feltételeknek megfelel, és az a jótállási időtartamon belül történik, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a szervizelési eljárás megkezdéséhez, vagy töltsd ki az űrlapot!
Garanciális feltételek
2021. január 1-től az egyes tartós fogyasztási cikkek esetén, a kötelező jótállási, illetve garanciális szabályok módosultak.
Magánszemélyek/fogyasztók esetén, a garanciális idő a fogyasztói ár függvényében változhat, míg jogi személyek esetén a garanciális idő a termékoldalon kerül feltüntetésre.
Amennyiben a termékoldalon feltüntetett garanciális idő hosszabb, mint a jogszabályban előírt, úgy a fogyasztók esetén is ez érvényes!
Mi a jótállás?
Jótállás - hétköznapi és közismert nevén garancia - esetén az, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt meghatározott feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van
- Jogszabályon alapuló, úgynevezett kötelező jótállás
- Felek megállapodásán alapuló, úgynevezett szerződéses, vagy önkéntes jótállás
A kötelező jótállás csak meghatározott vevőkre és termékekre érvényes?
A rendelet csak a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre írja elő a kötelező jótállás szabályait.
Fogyasztó csak természetes személy lehet. Cég vagy bármilyen más szervezet nem minősül fogyasztónak, de a szavatossági jog megilleti.
A tartós fogyasztási cikkek esetén előírt kötelező garancia a kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek esetén érvényesülhet.
https://fogyasztovedelmi.blog.hu/2016/04/29/nemfogyaszto
2021. január 1-től érvényes jótállási idő
Sok esetben nő a kötelező jótállás időtartama, mivel január 1-től a bruttó eladási ár alapján változik.
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
- 100 000 forintnál drágább, de 250 000 forintot el nem érő eladási ár esetén két év
- 250 000 forint eladási ár felett három év
Garancia típusai
A Robofox által forgalmazott termékek a hatályos jogszabályoknak, valamint a kereskedelmi szabályozásoknak megfelelő jótállással, rendelkeznek. A Robofox által kiállított jótállási jegy lehet:
- Gyártó által kiállított, amennyiben az rendelkezik országos szerviz hálózattal
- Seven Mall Europe Kft., mint forgalmazó által kiállított.
A Robofox által forgalmazott termékek esetében háztól-házig garancia (Pick-up & Return) szolgáltatást kínálunk, amellyel biztosítjuk,hogy az Ön által megvásárolt terméket azzal kapcsolatos igazolt minőségi kifogás (meghibásodás) esetén elszállítjuk, majd a szerviz általi bevizsgálást (ennek keretében többek között javítást vagy cserét követően) azt ingyenesen vissza is szállítjuk Önnek.
Hibás termék kezelése
Az átvételtől számított 3 munkanapon belüli meghibásodás esetén termékcsere illeti meg a FOGYASZTÓT, amennyiben átvételtől számított 3 munkanapon belül jelzi a meghibásodás tényét.
Cégünk a hibás és behozott terméket bevizsgálja, bevizsgáltatja, hiba esetén a javítást-cserét a törvényes határidőn belül elvégzi.
Külső fizikai sérülés esetén a terméket nem vesszük át.
Ha termék üzemeltetése nem a termékleírásban szereplő paramétereken történik (pl. tuningolás), úgy a vásárló felel az ebből fakadó meghibásodásért.
Melyek a legfontosabb jogszabályok, amelyek az online vásárlásokra vonatkoznak?
A szolgáltatóra vonatkozó adatokról és az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezéseket, az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit pedig 2014. június 13-tól a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozza. Természetesen az internetes vásárlásokra is vonatkoznak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései.
Ha a termék javítható, törekedni kell a 15 napon belüli javításra,
ha a termék 15 nap alatt nem javítható, akkor a Fogyasztót legkésőbb a 15. napon erről tájékoztatni kell
Ha a termék 30 napon belül sem javítható, akkor annak lejártával 8 napon belül cserélni kell, vagy a vételárat jóvá kell írni.
Ha a termék javítható, de jótállási időn belül a 3. javítást követően újra meghibásodik, akkor 8 napon belül cserélni kell, vagy a vételárat jóvá kell írni.
Ha a jótállási eljárás során a szakszerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor erről a Fogyasztót haladéktalanul értesíteni kell és a terméket 8 napon belül cserélni kell, vagy a vételárat vissza kell téríteni!
A fenti, módosított jótállási időtartamok és feltételek a FOGYASZTÓKAT illetik meg, vagyis azon vásárlóinkat, akik magánszemélyként kérik a számlát (az nem EV, BT, KFT, Zrt, NYrt, Alapítvány, közintézmény, más közület nevére szól, a vevő adószámát nem tartalmazza).
Ha Ön megbízásból, egyéni vállalkozás, cég, közület részére vásárol, (a számlán a vevő adószáma szerepel) akkor egy éves szavatossági jog illeti meg. Amennyiben a gyártó ilyen esetben is kifejezetten vállalja az ennél hosszabb, kedvezőbb jótállási jog biztosítását, akkor természetesen ezt igénybe tudja venni cégként is.
Jótállás kizárása
A jótállás érvényét veszti:
ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból, átalakítás, szakszerűtlen kezelés (pl. nem megfelelő szoftverfrissítés), helytelen tárolás, törés, elemi kár, vagy egyéb a terméktől független ok miatt következik be.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás esetén.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe.